González, Julia (2012). Heterogeneous preferences, market structure and new goods in the Argentinean frozen fried potato industry. Comunicación presentada en XLVII Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política, Trelew [ARG], 14-16 noviembre 2012. ISBN 978-987-28590-0-8.
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Resumen/Abstract
This article studies the preference structure of frozen fried potatoes consumers in Mar del Plata, Argentina, and the effect of changes in market structure and the addition of a new product on prices, market shares, and welfare. Heterogeneity in consumer preferences is found, driven by demographic characteristics. Consumer surplus would decrease with a merger between the two smaller firms of the market, and would increase if the market turned into a single-product firms industry. The results emphasize the importance of both agronomic issues and consumer preferences for the success of the introduction of a credence-attribute in a food industry.
Tipo de Documento: | Documento de Conferencia (Paper) |
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Autores: | |
Conferencia: | XLVII Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política |
Inst. Patrocinadora: | Asociación Argentina de Economía Política (AAEP) |
Revisado por Pares: | Sí |
Estado: | Publicado |
Fechas: |
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Palabras Clave: | Papa, Alimentos Congelados, Preferencias del Consumidor, Estructura del Mercado |
Filiación: | Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria |
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URI: | http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/1674 |
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