Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

Willingness to pay for a differentiated potato applying a choice modelling experiment by socioeconomics levels of Argentinean consumers

Rodríguez, Elsa Mirta M.; Lupín, Beatriz y González, Julia (2015). Willingness to pay for a differentiated potato applying a choice modelling experiment by socioeconomics levels of Argentinean consumers. Comunicación presentada en 29 International Conference of Agricultural Economists, Milan [ITA], August 8-14, 2015.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión publicada
Disponible bajo Licencia CC Atribución-NoComercial-SinDerivadas.

Descargar (835kB)
Compartir: Mendeley ResearchGate Twitter Facebook

Resumen/Abstract

Choice Modelling surveying was applied to assess the importance of attributes and willingness to pay for a fresh potato produced with a low environmental impact production system.Among the stated preference methods, this is the most used to study consumer preferences for attributes of goods with little or no market share. We interviewed 402 individuals, aged 18, in super / hypermarkets and grocery stores. Four different attributes of potato: price, agrochemicals content, cooking quality and treatment were selected according to previous research carried out by the authors. For this purpose, a Conditional Logistic Model (McFadden, 1973) was applied. On the average, ceteris paribus, the full sample participants were willing to pay between US$ 0.60 and US$ 0.49 more per 1 kg of potatoes with low agrochemical content. Related to good cooking quality attributes, participants were willing to pay between US$ 0.31 and US$ 0.25 more per 1 kg of potatoes having this attribute.

Tipo de Documento: Documento de Conferencia (Paper)
Autores:
Conferencia: 29 International Conference of Agricultural Economists
Inst. Patrocinadora: Università degli Studi di Milano
Fechas:
  • Publicado: Agosto 2015
Palabras Clave: Disposición a Pagar, Papa, Preferencias del Consumidor, Modelos Econométricos
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria
Google Scholar: Ver citas en Google Académico
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2301
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2021

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base http://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo