Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

'Ready to complete the survey on Facebook': Web 2.0 as a research tool in business studies

Gregori Gomis, Aleix y Baltar, Fabiola (2013). 'Ready to complete the survey on Facebook': Web 2.0 as a research tool in business studies. International Journal of Market Research, 55(1), 131-148. ISSN 1470-7853. https://doi.org/10.2501/IJMR-2013-010

[img] PDF - Versión publicada
Acceso Restringido. Uso interno
Disponible bajo Licencia CC Atribución-NoComercial-SinDerivadas.

Descargar (224kB)
Solicitar una copia
Compartir: Mendeley ResearchGate Twitter Facebook

Resumen/Abstract

Practical issues associated with sampling and data collection are of real concern to business researchers. Some important methodological issues are the willingness to participate of the individuals and the provision of accurate information. Therefore, the aim of this article is to present the results obtained from the combination of social networking sites (Facebook) with an online questionnaire to study transnational entrepreneurs in Spain. The article analyses the pattern of answer of 219 entrepreneurs surveyed, and a cluster analysis of respondents and types of question is developed. The conclusion is that new technologies can help researchers to tackle some of the limitations associated with the administration of surveys to business people (e.g. lack of motivation to answer, intermediate filters) and can improve the quality of the information collected (e.g. higher level of response to confidential questions). However, it is acknowledged that ethical and methodological considerations are of great importance in this kind of study.

Tipo de Documento: Artículo
Autores:
Publicación/Revista: International Journal of Market Research
Editorial: SAGE Publications
Fechas:
  • Publicado: Enero 2013
Palabras Clave: Encuestas, Redes Sociales, Emprendedores, Inmigrantes
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Areas > Economía
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2840
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2021

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base http://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo