Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

Carpooling: User profiles and well-being

Echeverría, Lucía ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7188-1242; Gimenez-Nadal, J. Ignacio y Molina, José Alberto (2021). Carpooling: User profiles and well-being. (IZA Discussion Papers No. 14736). Bonn: IZA. ISSN 2365-9793

[img] PDF - Versión publicada
Disponible bajo Licencia CC Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional.

Descargar (444kB)
Compartir: Mendeley ResearchGate Twitter Facebook
URL Oficial: https://ftp.iza.org/dp14736.pdf

Resumen/Abstract

Carpooling is a sustainable daily mobility mode, implying significant reductions in energy consumption and CO2 emissions, although it remains an uncommon practice. With the aim of stimulating this green transportation mode, this paper focus on understanding why certain individuals will agree to share a car to a common destination, apart from the obvious environmental benefit in emissions. It first describes the profile of users and then explores the relationship between this transportation mode and the participants' well- being. To that end, we have selected two countries, the UK and the US, where the use of cars represents a high proportion of daily commuting. We use the UK Time Use Survey (UKTUS) from 2014-2015 and the Well-Being Module of the American Time Use Survey (ATUS) from 2010-2012-2013 to identify which groups in the population are more likely to pool their cars, and with whom those individuals enjoy carpooling more. Results indicate that individuals with certain socio-demographic characteristics and occupations are more likely to commute by carpooling, but the profile seems to be country-specific. Furthermore, our evidence reveals a positive relationship between carpooling and well-being during commuting.

Tipo de Documento: Monografía (Documento de Discusión)
Autores:
Editorial: IZA
Páginas: 28
Institución: IZA Institute of Labor Economics
Fechas:
  • Publicado: Septiembre 2021
Palabras Clave: Carpooling, Perfil del Consumidor, Medios de Transporte, Bienestar
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Areas > Economía
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/3568
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2021

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base http://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo