Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

Quality warranties and food products in Argentina. What do consumers believe in?

Berges, Miriam y Casellas, Karina. (2006). Quality warranties and food products in Argentina. What do consumers believe in? Comunicación presentada en XLI Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política, Salta [ARG], 15-17 noviembre 2006.

[thumbnail of 00361.pdf]
Vista Previa
PDF - Versión aceptada
Disponible bajo Licencia 2.5 Argentina

Descargar (158kB)
Compartir: Mendeley ResearchGate Bluesky X / Twitter Mastodon Facebook

Resumen

Consumers increasingly demand multiple-quality attributes in food products and value reliable means to identify them. For producers, the effective communication of their products quality is a marketing strategy. Therefore, another market of information associated with the new food markets emerges. This market is closely linked to the institutional environment and the level of trust in different information sources. In this article the emphasis will be put on how the different quality signals provided by the firms in their products affect the consumers' behavior. The objective is to investigate domestic consumers' perceptions and beliefs about food quality information in Argentina to identify the mechanisms that fully guarantee this quality. The results indicate that domestic consumers' perceptions about high quality products are more related to brand names than seals and certifications in labels. This has consequences upon the competitiveness of domestic food market. Quality certification and seller's reputation are quality warranties restrained only to certain domestic market niches. The household's situation and occupational status seem to be more complex variables that resume the interaction between attitudes, information-processing and actions.

Tipo de documento: Documento de Conferencia (Paper)
Autores:
Conferencia: XLI Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política
Inst. patrocinadora: Asociación Argentina de Economía Política (AAEP)
Revisado por pares:
Estado: Publicado
Fechas:
  • Publicado: 2006
Palabras Clave: Comportamiento del Consumidor, Alimentos, Atributos de Calidad
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/1031
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2024

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base https://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo