Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

Willingness to pay for organic food in Argentina: evidence from a consumer survey

Rodríguez, Elsa Mirta M.; Lacaze, María Victoria ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8514-5182 y Lupín, Beatriz ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6800-0312. (2009). Willingness to pay for organic food in Argentina: evidence from a consumer survey. In Canavari, Maurizio; Cantore, Nicola; Castellini, Alessandra; Pignatti, Erika y Spadoni, Roberta (Eds.), International marketing and trade of quality food products (pp. 297-314). Netherlands: Wageningen Academic Publishers. ISBN 978-90-8686-089-0. https://doi.org/10.3920/9789086866618_020

[thumbnail of rodriguez-etal-2009.pdf] PDF - Versión publicada
Acceso Restringido. Uso interno
Disponible bajo Licencia 4.0 Internacional

Descargar (193kB)
Solicitar una copia
Compartir: Mendeley ResearchGate X / Twitter Mastodon Facebook

Resumen

Throughout these last years, organic agriculture has undergone a remarkable expansion due, among other things, to the greater interest shown by consumers aware of food safety concerns involving real or perceived quality risk. The paper aims to estimate consumers' willingness to pay (WTP) for organic food products available in the Argentinean domestic market, with a view to providing some useful insights to gain support and outline strategies for promotion of organic production, marketing, regulation, and labeling programs of organic food products. A Binomial Multiple Logistic Regression model is estimated with data from a food consumption survey conducted in Buenos Aires city, Argentina, in April 2005. The Contingent Valuation Method was chosen in order to calculate their WTP for five organic selected products: regular milk, leafy vegetables, whole wheat flour, fresh chicken and aromatic herbs. The empirical results reveal that consumers are willing to pay a premium for these products and that although prices play an important role, lack of store availability and of a reliable regulatory system to mitigate quality risks constraint consumption of organic products in this country.

Tipo de documento: Parte de Libro
Responsables: Canavari, Maurizio; Cantore, Nicola; Castellini, Alessandra; Pignatti, Erika y Spadoni, Roberta (Edición)
Autores:
Editorial: Wageningen Academic Publishers
Revisado por pares:
Estado: Publicado
Fechas:
  • Publicado: 2009
Palabras Clave: Alimentos Orgánicos, Comportamiento del Consumidor, Disposición a Pagar
Alcance Geográfico: Argentina
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/1285
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2024

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base https://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo