Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

Risks perceptions and willingness-to-pay for organic fresh chicken in Argentina

Lacaze, María Victoria ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8514-5182; Rodríguez, Elsa Mirta M. y Lupín, Beatriz ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6800-0312. (2010). Risks perceptions and willingness-to-pay for organic fresh chicken in Argentina. Journal of Agricultural Science and Technology, 4(3), 111-120. https://doi.org/10.17265/2161-6256/2010.03A.014

[thumbnail of lacaze.etal.2010.pdf] PDF - Versión publicada
Disponible bajo Licencia 2.5 Argentina

Descargar (251kB)
Compartir: Mendeley ResearchGate Bluesky X / Twitter Mastodon Facebook

Resumen

This paper aims to calculate Argentinean consumers' willingness to pay (WTP) for organic fresh chicken in the domestic market, by applying the Contingent Valuation approach and with a view to providing some useful insights for promoting organic chicken production and consumption in Argentina. A binomial logit model was estimated using data from a consumer survey conducted in Buenos Aires City, Argentina. Willingness to pay is explained by the consumption of organic products, health risk perceptions, concerns about production processes and also regulation issues, and label reading. The WTP calculation reveals a mean value of 21.4%/kg and a median value of 19%/kg. These results indicate that organic chicken is positively valued by consumers. In fact, it provides the nutritional and product origin information that buyers require and they consider it a safer option than conventional chicken.

Tipo de documento: Artículo
Autores:
Publicación: Journal of Agricultural Science and Technology
ISSN: 1939-1250
Editorial: David Publishing Company
Revisado por pares:
Estado: Publicado
Fechas:
  • Publicado: 2010
Palabras Clave: Disposición a Pagar, Comportamiento del Consumidor, Percepción del Consumidor, Alimentos Orgánicos, Pollo, Riesgo, Método de Valoración Contingente
Alcance Geográfico: Argentina
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/1286
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2024

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base https://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo