Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

Consumers' perceptions about food quality attributes and their incidence in argentinean organic choices

Rodríguez, Elsa Mirta M.; Lupín, Beatriz ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6800-0312 y Lacaze, María Victoria ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8514-5182. (2011). Consumers' perceptions about food quality attributes and their incidence in argentinean organic choices. Journal of Agricultural Science and Technology A, 1(3), 375-385. https://doi.org/10.17265/2161-6256/2011.07A.008

[thumbnail of rodriguez.etal.2011.pdf]
Vista Previa
PDF - Versión publicada
Disponible bajo Licencia 2.5 Argentina

Descargar (183kB)
Compartir: Mendeley ResearchGate Bluesky X / Twitter Mastodon Facebook

Resumen

The objective of this paper is to analyze consumers' perceptions about risk and quality attributes of food consumption; and to evaluate the incidence of these factors when buying organic products in the Argentinean domestic market. Data derives from a food consumption survey on organic and non-organic consumers conducted in Buenos Aires City, Argentina, in April 2005. The Lancaster model (1966) provided the theoretical basis. The results yielded by the estimated logistic model suggest that consumers with higher educational level, who eat healthy food, and consider food control organisms as "inefficient" are more likely to buy organic products. A high percentage of consumers read and trust label information in Argentina. This has interesting policy implications to promote differentiated and high value products, and to reduce information asymmetries.

Tipo de documento: Artículo
Autores:
Publicación: Journal of Agricultural Science and Technology A
ISSN: 2161-6256
Editorial: David Publishing Company
Revisado por pares:
Estado: Publicado
Fechas:
  • Publicado: Julio 2011
Palabras Clave: Percepción del Consumidor, Alimentos Orgánicos, Atributos de Calidad
Alcance Geográfico: Argentina
Alcance Temporal: 2005
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/1603
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2024

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base https://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo