Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

A consumers' valuation of frital INTA: an empirical research that applies the experimental auction method

Rodriguez, Julieta A. ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1658-5413; Rodríguez, Elsa Mirta M. y Lupín, Beatriz ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6800-0312. (2018). A consumers' valuation of frital INTA: an empirical research that applies the experimental auction method. Póster presentado en 10 World Potato Congress; XXVIII Congreso de la Asociación Latinoamericana de la Papa, Cusco [PER], May 27-31, 2018.

[thumbnail of rodriguez-etal-2018.pdf] PDF - Versión aceptada
Disponible bajo Licencia 2.5 Argentina

Descargar (2MB)
Compartir: Mendeley ResearchGate X / Twitter Mastodon Facebook

Resumen

Potatoes are an essential part of the Argentine diet. But little, if nothing, is known about optimum potato quality by the average consumer. A recent study on this topic (Rodríguez et al. 2015) has shown that very little is known about the wide variety of potatoes and a complete misunderstanding about the cooking benefits of other potato varieties. Bearing this in mind, a number of questions arise regarding our research: Would consumers in general, be willing to pay higher prices for a fresh potato variety posing less agrochemical content? How would the price of this alternative variety fluctuate if consumers are properly informed with respect to production processes, culinary traits and the environmental impact? Does how the product is packaged cause a visual impact on the general consumer and, therefore, change his bid? The aim of this research is to study how consumer valuates a differentiated potato, while possessing information about its culinary traits, low agrochemical content and new packaging presentation into the domestic market.

Tipo de documento: Documento de Conferencia (Poster)
Autores:
Conferencia: 10 World Potato Congress; XXVIII Congreso de la Asociación Latinoamericana de la Papa
Inst. patrocinadora: Asociación Latinoamericana de la Papa (ALAP)
Revisado por pares:
Estado: Publicado
Fechas:
  • Publicado: Mayo 2018
Palabras Clave: Comportamiento del Consumidor, Consumo de Alimentos, Disposición a Pagar, Papa
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2904
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2024

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base https://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo