Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

Who uses green mobility? Exploring profiles in developed countries

Echeverría, Lucía ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7188-1242; Gimenez-Nadal, J. Ignacio y Molina, José Alberto. (2022). Who uses green mobility? Exploring profiles in developed countries. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 163, 247-265. https://doi.org/10.1016/j.tra.2022.07.008

[thumbnail of echeverria-etal-2022.pdf] PDF - Versión publicada
Disponible bajo Licencia 4.0 Internacional

Descargar (545kB)
Compartir: Mendeley ResearchGate Bluesky X / Twitter Mastodon Facebook

Resumen

Mobility gives individuals access to different daily activities, facilities, and places, but at the cost of imposing environmental externalities. The sustainable growth of society is linked to green mobility (e.g., public transport, walking, cycling) as a way to alleviate individual carbon footprints. This study explores the socio-demographic profile of individuals performing green travel (public and active modes of transport) and identifies cross-country differences in green travel behavior. We rely on information from the Multinational Time Use Study, MTUS, for Bulgaria, Canada, Spain, France, Hungary, Italy, the Netherlands, the United Kingdom, and the United States, from 2000 to 2019. We estimate Ordinary Least Squares regressions modelling individual decisions regarding green mobility. Our results indicate that the socio-demographic and family profile of travelers is not homogenous across green modes of transport, with walking as a mode of travel exhibiting a much more consistent profile, across countries, in comparison to the use of public transport and cycling. Results indicate that some countries are more prone to green travel, and that transport infrastructure is a factor in the proportion of time spent on both public and active transport. Our findings help in understanding who is committed to green mobility, while revealing interesting systematic differences across countries

Tipo de documento: Artículo
Autores:
Publicación: Transportation Research Part A: Policy and Practice
ISSN: 0965-8564
Editorial: Elsevier
Revisado por pares:
Estado: Publicado
Fechas:
  • Publicado: Septiembre 2022
  • Aceptado: 12 Julio 2022
  • Enviado: 15 Julio 2021
Palabras Clave: Perfil del Viajero, Medios de Transporte, Transporte No Motorizado, Transporte Público
Alcance Temporal: 2000-2019
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/3755
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2024

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base https://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo