González, Julia. (2012). Heterogeneous preferences, market structure and new goods in the Argentinean frozen fried potato industry. Comunicación presentada en XLVII Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política, Trelew [ARG], 14-16 noviembre 2012. ISBN 978-987-28590-0-8.
Disponible bajo Licencia 2.5 Argentina
Descargar (1MB)
Resumen
This article studies the preference structure of frozen fried potatoes consumers in Mar del Plata, Argentina, and the effect of changes in market structure and the addition of a new product on prices, market shares, and welfare. Heterogeneity in consumer preferences is found, driven by demographic characteristics. Consumer surplus would decrease with a merger between the two smaller firms of the market, and would increase if the market turned into a single-product firms industry. The results emphasize the importance of both agronomic issues and consumer preferences for the success of the introduction of a credence-attribute in a food industry.
Tipo de documento: | Documento de Conferencia (Paper) |
---|---|
Autores: | |
Conferencia: | XLVII Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política |
Inst. patrocinadora: | Asociación Argentina de Economía Política (AAEP) |
Revisado por pares: | Sí |
Estado: | Publicado |
Fechas: |
|
Palabras Clave: | Papa, Alimentos Congelados, Preferencias del Consumidor, Estructura del Mercado |
Filiación: | Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria |
Google Scholar: | Ver citaciones |
URI: | http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/1674 |
Exportar datos: |
Personal Autorizado: |
Editar ítem |