Nülan
Acceso Abierto Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Un aporte a la democratización y socialización del conocimiento universitario
Inicio
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...
Tesis Recursos de aprendizaje Estadísticas de uso FAQ Acerca de ...

Impact of the sensory experience on consumers' preference toward the origin of honey: a case study in Mar del Plata, Argentina

Kallas, Z.; Alba, M. F.; Casellas, Karina; Berges, Miriam; De Greef, G. y Gil, J. M.. (2017). Impact of the sensory experience on consumers' preference toward the origin of honey: a case study in Mar del Plata, Argentina. Comunicación presentada en IAAE Inter-Conference Symposium; 5 Congreso Regional de Economía Agraria, Talca [CHL], October 17-20, 2017.

[thumbnail of kallas-etal-2017.pdf] PDF - Versión aceptada
Disponible bajo Licencia 2.5 Argentina

Descargar (203kB)
Compartir: Mendeley ResearchGate X / Twitter Mastodon Facebook

Resumen

This study analysed consumers' expected preference toward local honey with different colour and texture. We analysed the impact of the sensory experience on consumers' expectation and their willingness to pay for the honey products. We carried out two Non-Hypothetical Discrete Choice Experiments (DCE) by creating a real shopping scenario before and after the hedonic sensory test for a sample of 145 consumers from Mar del Plata, Argentina. Data used in this analysis were obtained from questionnaires completed in a controlled environment and estimated using the random parameters Logit model (MIXL). Results showed both high preference and acceptance for local honey with solid texture and light colour and also revealed a high rejection for dark honeys. Consumers also declared their willingness to pay a premium for their most preferred honey type if it is produced from local place. The sensory experience has had impact on expectation. Consumers were not willing to compromise their perceived quality and their eating experience with other descriptors of the honey product.

Tipo de documento: Documento de Conferencia (Paper)
Autores:
Conferencia: IAAE Inter-Conference Symposium; 5 Congreso Regional de Economía Agraria
Inst. patrocinadora: Universidad de Talca; International Association of Agricultural Economics (IAAE)
Revisado por pares:
Estado: Publicado
Fechas:
  • Publicado: 2017
Palabras Clave: Miel, Preferencias del Consumidor, Modelo de Elección Discreta
Alcance Geográfico: Argentina
Filiación: Facultad de Cs. Económicas y Sociales > Centro de Inv. Económicas y Sociales > Grupo Economía Agraria
Notas: IAAE Inter-Conference Symposium; 5 Congreso Regional de Economía Agraria "Agricultural Productivity, Climate Change and Sustainable Resource Management"
Google Scholar: Ver citas en Google Académico Ver citaciones
URI: http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/2849
Exportar datos:
Personal Autorizado: View Item
Editar ítem

Descarga mensual. Últimos 12 meses

Todo el contenido de Nülan, a menos que se indique lo contrario, está bajo una Licencia 4.0
Centro de Documentación :: Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Universidad Nacional de Mar del Plata :: Mar del Plata, Argentina
2009-2024

Nülan - Portal de Promoción y Difusión Pública del Conocimiento Académico y Científico soporta OAI 2.0 con una URL base https://nulan.mdp.edu.ar/cgi/oai2

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo